Milan Radič, viola
Paul Gulda, klavír
Adriana Kučerová, soprán
Robert Schumann
Motýle, dvanásť klavírnych skladieb s introdukciou op. 2
Robert Schumann
Rozprávkové obrazy, štyri skladby pre violu a klavír op. 113
Leoš Janáček
Říkadlá pre hlas, violu a klavír
Johannes Brahms
Sonáta pre violu a klavír č. 2 Es dur op. 120
Najvyššou umeleckou métou Roberta Schumanna boli síce veľké vokálne diela, avšak to, čo dosiahol v oblasti komornej hudby, sa stalo métou pre mnohých jeho nasledovníkov. Ešte z čias Schumannových štúdií v Heidelbergu pochádza raný cyklus dvanástich klavírnych skladbičiek určený deťom – Papillons / Motýle op. 2 (1830-31). Ako predloha mu slúžili Schubertove valčíky a tance, ako aj slávne Weberovo Vyzvanie do tanca. Presne o dvadsať rokov neskôr vznikli romantické skladby pre violu a klavír - Märchenbilder / Rozprávkové obrazy op. 113, podávajúce obraz skladateľa v šťastnom a úspešnom období, ale zároveň zmietaného vnútorným nepokojom. Miestami akoby sa vynárali umelcove reminiscencie na vlastné detstvo. Z detskej inšpirácie vznikli roku 1925 aj Janáčkove Říkadlá. Vo výbere z nich sa predstaví sopranistka Adriana Kučerová, predstaviteľka najmladšej generácie sólistov Opery SND. Absolvovala štúdium spevu na bratislavskej VŠMU a Národnom konzervatóriu v Lyone. Z viacerých ocenení spomenieme 1. miesto spolu s ďalšími tromi cenami na prestížnej súťaži Hans Gabor Belvedere vo Viedni v roku 2005.
Paul Gulda - syn slávneho klaviristu Friedricha Guldu - nie je bratislavskému publiku neznámy. V roku 2002 účinkoval ako sólista so Slovenskou filharmóniou v Šostakovičovom 2. klavírnom koncerte. Umelec známy aj svojimi dirigentskými aktivitami sa tentokrát predstaví ako klavírny partner vynikajúceho slovenského violistu. Milan Radič od roku 1988 pôsobí ako prvý violista Mozarteum orchestra v Salzburgu, pravidelne spolupracuje s Cameratou Salzburg či Bayerische Staatsoper v Mníchove. Brahmsovu, pôvodne klarinetovú sonátu op. 120 uvedú v autorskej verzii pre violu a klavír. Romantické dielo plné lyrických a vrúcnych pasáži zaznieva z európskych koncertných pódií často a je veľkým sústom pre oboch komorných partnerov.