Záverečná júnová dvojica symfonických koncertov orchestra Slovenská filharmónia (12. a 13. júna 2025), open air koncert v Grasalkovičovej záhrade (14. júna 2025), nahrávanie Symfónie č. 4 C dur Franza Schmidta (16. – 19. júna 2025) a koncert 12. júla 2025 na 34. ročníku Festivalu Krumlov v Zámockej jazdiarni na zámku v Českom Krumlove s husľovým virtuózom Maximom Vengerovom zavŕšia pôsobenie Daniela Raiskina vo funkcii šéfdirigenta Slovenskej filharmónie. So Slovenskou filharmóniou bude naďalej intenzívne spolupracovať ako stály hosťujúci dirigent. Daniel Raiskin je hosťujúcim dirigentom Belehradskej filharmónie, hudobným riaditeľom Winnipeg Symphony Orchestra a od roku 2025 dezignovaný šéfdirigent Janáčkovej filharmónie Ostrava.
Daniel Raiskin zastával post šéfdirigenta Slovenskej filharmónie od 72. koncertnej sezóny 2020/2021. Šéfdirigentom sa stal uprostred pandémie koronavírusu. Jeho inauguračný koncert, ktorý bol otvorením 72. sezóny Slovenskej filharmónie sa pre vtedajšie protipandemické obmedzenia vysielal na internete z prázdnej koncertnej sály v piatok 23. októbra 2020. Daniel Raiskin a dramaturg Slovenskej filharmónie museli programy koncertov počas úvodnej sezóny pružne prispôsobovať možnostiam. Stalo sa tak hneď na inauguračných koncertoch, kde mal vystúpiť ukrajinsko-izraelský huslista Vadim Gluzman, ktorý kvôli pandémii nemohol pricestovať. Čajkovského Husľový koncert a Brahmsovo Klavírne kvarteto v Schönbergovej inštrumentácii boli nahradené Haydnovou Symfóniu č. 41 a Brahmsovou Prvou symfóniou. Program doplnila Suchoňova Malá suita s passacagliou, op. 3, ESD 48b. Hoci Slovenská filharmónia otvorenie sezóny pod taktovkou nastupujúceho šéfdirigenta naplánovala na október, v dôsledku aktuálnej situácie sa Daniel Raiskin s orchestrom SF predstavil už aj v predchádzajúcich týždňoch. Dvojica koncertov venovaných 75. výročiu ukončenia 2. svetovej vojny, presunutá z predchádzajúcej sezóny, zaznela pod jeho vedením 17. a 18. septembra 2020 pre limitovaný počet divákov, ktorý mohol byť prítomný v koncertnej sieni. Sólistom večerov bol rakúsky husľový virtuóz Benjamin Schmid.
V nasledujúcom týždni 24. septembra Daniel Raiskin uviedol ďalší symfonický koncert s dielami Jána Levoslava Bellu, Piotra Iľjiča Čajkovského a Carla Mariu von Webera. Sólistom večera bol Jozef Eliáš, 1. klarinetista orchestra SF. Slovenská filharmónia v tejto sezóne pokračovala vo svojej činnosti prakticky bez prerušenia – všetky koncerty vysielala online v priamom prenose a keď to aktuálne nariadenia umožnili, konali sa aj s účasťou publika v sále.
Šéfdirigent počas piatich koncertných sezón uviedol s našimi telesami viac ako stovku koncertov na pódiu Slovenskej filharmónie, absolvoval s orchestrom viacero umeleckých turné do zahraničia, každoročne sa predstavil s našimi telesami na hudobnom festivale Bratislavské hudobné slávnosti a uviedol mimoriadne koncerty slovensko-japonského priateľstva a open-air koncerty na verejnom priestranstve v hlavnom meste. Dvakrát sa Slovenská filharmónia so šéfdirigentom predstavila v septembri na open-air koncertoch na Námestí slobody, ktoré uzavreli Bratislavské kultúrne leto, ale tiež aj na Námestí pred Pradiarňou 1900 v rámci festivalu Symfónia umenia a na koncerte v záhrade Grasalkovičovho paláca.
Daniel Raiskin sa pravidelne stretával s návštevníkmi koncertov Slovenskej filharmónie na predkoncertných stretnutiach, ktoré viedol a tlmočil dramaturg Juraj Bubnáš. V máji 2025 spoločne zrealizovali stretnutie so študentmi dvoch bratislavských gymnázií pod názvom Filharmónia zblízka.
V dramaturgiách svojich koncertov už od svojho nástupu na pozíciu šéfdirigenta SF systematicky uvádzal diela slovenských skladateľov klasickej hudby Eugena Suchoňa, Ľudovíta Rajtera, Jána Cikkera, Ilju Zeljenku, Egona Kráka, Gejzu Dusíika a Ľubice Čekovskej. Okrem známych diel to boli aj svetové či slovenské premiéry – Les anges du ciel / Nebeskí anjeli, hommage à Josquin Desprez Egona Kráka, ktorú skladateľ napísal pri príležitosti 500. výročia úmrtia veľkého renesančného hudobníka, Josquina Despreza, v svetovej premiére to tiež bolo dielo Ľubice Čekovskej Maison de la musique en sept périodes / Dom hudby v siedmich obdobiach, ktoré bolo uvedené na Slávnostných koncertoch k 75. výročiu orchestra Slovenská filharmónia. Jej dielo At Béla’s Window / Pri Belovom okne zaznelo v Raiskinovom naštudovaní na Slávnostnom koncerte v spolupráci so Slovenským inštitútom v Prahe a Veľvyslanectvom SR v ČR a na zájazde orchestra SF v Nemecku. Od svojho nástupu na post šéfdirigenta Daniel Raiskin so Slovenskou filharmóniou začal realizovať nahrávky orchestrálnej tvorby Jána Levoslava Bellu, ktoré pravidelne uvádzal v koncertných programoch doma aj v zahraničí. „Ján Levoslav Bella bol pre mňa absolútnym objavom, vôbec som ho dovtedy nepoznal,“ uviedol Daniel Raiskin. Všetky uvedené a nahraté symfonické diela skladateľa patria do edície Súborné dielo J. L. Bellu, ktoré v gescii editora Vladimíra Godára vydáva Hudobné centrum. Daniel Raiskin po prvýkrát uviedol v rámci sezón SF viaceré diela prešporského rodáka skladateľa Franza Schmidta – Symfóniu č. 3 A dur a Symfóniu č. 4 C dur, z ktorých zároveň uskutočnil aj štúdiové nahrávky. Nasledovať bude uvedenie skladateľovho oratória Kniha so siedmimi pečaťami na záverečnom koncerte jubilejného 60. ročníka BHS 5. októbra 2025.
Daniel Raiskin do svojich programov zaraďoval viaceré dramaturgické novinky u nás menej uvádzaných autorov – súčasného lotyšského skladateľa Pēterisa Vasksa, rusko-poľského skladateľa 20. storočia Mieczysława Weinberga, dánskeho skladateľa Carla Nielsena, Alexandra Mosolova, ukrajinského skladateľa Maxima Berezovského, gruzínskeho skladateľa Giju Kančeliho, symfónie Alexandra Glazunova a japonských skladateľov Tōru Takemitsu a Takashiho Yoshimatsu. S orchestrom SF tiež uviedol významné diela klasického a romantického repertoáru (o. i. kompletný cyklus symfónii Johannesa Brahmsa) a pokračoval tiež v systematickom uvádzaní symfonického diela Dmitrija Šostakoviča (pamätné je najmä uvedenie Symfónia č. 7 C dur „Leningradskej“ na záverečnom koncerte BHS v roku 2021).
Po boku orchestra pod jeho taktovkou stáli mnohí zahraniční a domáci sólisti, medzi ktorými boli aj viacerí členovia orchestra Slovenská filharmónia. S orchestrom Slovenská filharmónia absolvoval viacero zahraničných umeleckých zájazdov a turné: dvakrát sa spoločne predstavili na medzinárodnom hudobnom festivale InClassica v Dubaji, kde po boku nášho orchestra vystúpili svetovo uznávaní sólisti – britský huslista Daniel Hope, rakúsky klarinetista Andreas Ottensamer, americký husľový virtuóz Gil Shaham, rakúska klavírna legenda Rudolf Buchbinder, rumunský umelec Andrei Ionita, francúzsky huslista Marc Bouchkov, taliansky hráč na bandoneóne Mario Pietrodarchi, americko-arménsky klarinetista Boris Allakhverdyan a japonský husľový virtuóz Fumiaki Miura. Spolu s orchestrom vycestoval do Spojených arabských emirátov aj štáb RTVS, ktorý zmapoval umelecký zájazd filharmonikov a pripravil cestopisný dokumentárny film a vstupy do rozhlasového vysielania. Spoločne sa predstavili na umeleckom zájazde v nemeckých a rakúskych mestách – Kolín nad Rýnom, Wiesbaden, Kempten, Villach, Kufstein, Viedeň a Dornbirn s klavírnym virtuózom Alexejom Volodinom. Viaceré umelecké zájazdy viedli do Čiech – na Medzinárodný operný festival Smetanova Litomyšl so slovenskou mezzosopranistkou Janou Kurucovou a českým basbarytonistom Adamom Plachetkom. Účinkovali v Slovinsku a Chorvátsku. V roku 2023 odcestovali Filharmonici so šéfdirigentom a klavírnym virtuózom Yekwonom Sunwoom na štvrté koncertné turné do Južnej Kórey, kde okrem iného na každom koncerte uviedli aj Koncertnú predohru Es dur Jána Levoslava Bellu a koncerty zavŕšili prídavkom – Finále z baletu Majáles od zakladateľa Slovenskej filharmónie Ľudovíta Rajtera. Predstavili sa na ostrove Jeju a vo viacerých mestách – Ulsan, Cheonan, Soul, Incheon. Bohatú mozaiku zahraničných výjazdov dopĺňa umelecké turné do Japonska. Štrnáste japonské turné orchestra Slovenská filharmónia sa konalo od 29. 6. – 10. 7. 2023. Pôvodne bol umelecký zájazd do krajiny vychádzajúceho slnka plánovaný v roku 2020, kedy sa z dôvodu koronavírusu neuskutočnil. Päť koncertov v interpretácii nášho telesa zaznelo v troch japonských mestách (Tokio, Yokohama, Akita). Sólistami boli nemecká klaviristka Olga Scheps a japonský violončelista Tatsuki Sasanuma. V aktuálnej 76. sezóne vycestoval orchester so šéfdirigentom do Prahy, kde vystúpili v Obecnom dome, absolvovali turné v nemeckých mestách Stuttgart, Kolín nad Rýnom a v júli vystúpia na koncerte 34. ročníka Festivalu Krumlov s husľovým virtuózom, dirigentom a pedagógom Maximom Vengerovom.
V koncertnej sezóne 2025/2026 bude spolupráca intenzívne pokračovať. Daniel Raiskin s orchestrom vycestuje na umelecké zájazdy do Salzburgu (november 2025), v marci na turné do Španielska a v júli do Japonska. S orchestrom tiež vystúpi na jubilejnom 60. ročníku BHS a uzavrie festival Allegreto Žilina 2026. V Koncertnej sieni SF zaznejú pod jeho taktovkou 3 koncertné programy.