Ophélie Gaillard

Bach Britten


19. 3. 2019 (Utorok) o 19:00, HM Hudobná mozaika
Malá sála SF,
Cena: 8 €
Ophélie Gaillard violončelo sólo
Johann Sebastian Bach
Benjamin Britten
Johann Sebastian Bach
Benjamin Britten
Suita pre violončelo č. 1 G dur, BWV 1007
Téma Sacher pre violončelo sólo
Suita pre violončelo č. 3 c mol, BWV 1009
Suita pre violončelo sólo č. 3, op. 87

Violončelo je nástrojom, ktorý má svojím frekvenčným spektrom a farbou tónu veľmi blízko k ľudskému hlasu v jeho prirodzenej polohe. Aj preto sú skladby pre sólové violončelo doslova magnetizujúce a nabádajú k hlbšej reflexii. Suity Johanna Sebastiana Bacha sú nielen dokonalými kompozíciami, ale aj vhodným interpretačným, poslucháčskym, ale takisto terapeutickým materiálom. Ocenil ich aj Benjamin Britten a v ich duchu poskytol dejinám svoju víziu sveta sólového violončela. Téma Sacher je jedným z posledných Brittenových opusov a je venovaná známemu švajčiarskemu dirigentovi Paulovi Sacherovi k jeho sedemdesiatym narodeninám. Ústredná myšlienka skladby je vtipným kryptogramom jeho priezviska.

„Okúzľujúca technika, veľké lyrické srdce a kaleidoskop farieb“ … (The Times) Ophélie Gaillard, brilantná violončelistka francúzsko-švajčiarskeho pôvodu, stelesňuje neutíchajúcu túžbu po poznaní a obsiahnutí celého violončelového koncertného repertoáru. Od mladého veku sa špecializuje na interpretáciu starej hudby, a preto je niekedy označovaná ako „dieťa baroka“. Laureátka Súťaže J. S. Bacha v nemeckom Lipsku (1998) dvakrát kompletne nahrala všetky Bachove suity pre violončelo sólo (2000 pre Ambroisie, 2011 pre Aparté) a zožala veľký úspech. Špecializuje sa aj na súčasnú hudbu, o. i. kompletne nahrala všetky suity pre violončelo sólo Benjamina Brittena. Ophélie Gaillard hrá na historickom nástroji od Francesca Goffrilera z roku 1737.